1. Identificació de la sessió:
Data: 19 d' octubre de 2010.
Durada: 2h ( atenció directa nens) + 30 minuts ( Treball amb les educadores )
Lloc: Centre Obert Centre ( Igualada)
Participants: Educadores socials del centre obert; nens/es entre 8-12 anys i jo.
2. Fites:
* Ajudar a crear vincles i dinàmiques de grup tant entre els alumnes com entre educadores i nens.
* Col·laborar amb les educadores i acordar un calendari de la meva actuació.
3. Desenvolupament:
En primer lloc a la sessió d'avui, he participat igual com he estat fent fins ara: col·laborant en les diferents activitats amb els nens. He ajudat alguns nens a fer els deures (En general el seu nivell d' aprenentatge és força per sota del que correspondria a la seva edat degut segurament a tota la problemàtica social que tenen i que no afavoreix la motivació per les tasques escolars, ni tampoc la concentració i l'esforç). Després hem fet una representació teatral improvitzada ( era una boda al Marroc). S' ha originat a partir d' un joc lliure de disfresses. Ha estat força interessant ja que m' ha ajudat a conèixer alguns aspectes de la seva cultura. Les nenes mes grans em deien el que havien de fer, ja que es tractava d' un casament al Marroc i no és com els d'aquí. Aquest joc també ha ajudat en la comunicació. Els hi agradava força ser els protagonistes, que els altres els miressin, que les educadores estiguèssim interessades per les seves explicacions i pel seu món.
També hem fet jocs de taula.
Un cop han marxat els nens, hem acordat el calendari de la intervenció que faré al Centre Obert. Jo, havia fet una proposta i li havia avançat per mail a la tutora. N' hem parlat i hem fet algun petit ajustament. També m' ha donat alguns petits consells. Hem acordat les dates en què faré les intervencions.
Aquesta tasca d'acordar el calendari amb la tutora era la primera activitat a fer, després d' una prèvia, que ja vam fer fa dos o tres setmanes quan vaig proposar la meva idea d'assessorament per veure si la consideràvem adient.
4. Recursos.
Internet/ correu electrònic. Per avançar la proposta de calendari amb la intenció que la tutora s' ho pogués mirar abans i poder agilitzar el procés d'acordar un calendari.
Disfresses, jocs i material a disposició dels nens al Centre Obert.
5. Avaluació:
Durant l'estona de treball amb els nens, ens hem trobat amb algun conflicte amb un parell d'alumnes. En general avui estaven força esverats i ha estat una mica complicat mantenir les formes i l' ordre.
Pel que fa al treball amb la meva tutora, ha estat força positiu. M' ha fet algunes observacions, no només referents a alguns canvis respecte a les dates que jo proposava, que calia ajustar a la programació que tenien elles, sinó també respecte a les activitats a fer i la manera de fer-les.
També m' ha parlat d' alguns materials que coneix per treballar la interculturalitat que em podrien anar bé per a fer aquest treball.
Per tant, la valoració fins ara és molt positiva.
No hay comentarios:
Publicar un comentario