1. Identificació de la sessió
Data: 26 d'octubre de 2010
Durada: 2h i mitja
Lloc: Centre Obert Centre. Igualada
Participants: Nens/es grup grans i les seves famílies ( la majoria mares i algun germà. Hi havia dos pares). Educadores i jo.
Destinataris: Nens/es ( grup de grans) i famíliars.
2. Fites.
La finalitat és realitzar una activitat conjuntament els nens i les seves famílies. Es tracta de que passin una estona fent alguna cosa junts.
També es pretén que les famílies d' aquests nens vegin com es treballa al centre obert, quins hàbits es treballen. Hauria de servir com a model d'actituds que ells haurien d' aplicar a casa també.
Un altre objectiu és que les famílies es coneguin entre elles.
3. Desenvolupament
Un cop al mes, es convoca a les famílies dels nens i se les convida a participar de l'activitat. Avui era la primera "tarda en família" d'aquest curs.
Les educadores han preparat diferents propostes d'activitats relacionades amb la celebració de "La Castanyada" ( festa tradicional de Catalunya) que els nens podien triar de fer amb els seus familiars: fer paperines, tallar castanyes, fer un rètol amb els preus. També hi havia un taller de fer panellets. Jo he estat col·laborant amb ells i observant actituds dels nens i dels familiars. Ha estat força interessant. Ajuda a entendre algunes de les respostes que els nens donen davant d'algunes situacions.
Al cap d' una estona, ens hem assegut tots a taula, ens hem presentat, i hem menjat panellets. Hem parlat una mica i després han anat marxant.
Finalment, les educadores i jo, hem comentat la sessió, hem compartit algunes observacions sobre actituds de les famílies i dels nens.
4. Recursos.
Tot i que hem fet servir diferents materials per a fer les activitats: paper de diari, ganivets per tallar les castanyes, ingredients dels panellets, cartolina i retoladors per a fer els rètols... el més important ha estat la conversa entre els nens i les diferents famílies.
5. Avaluació
Han assistit gairebé totes les famílies, tot i que hi ha hagut nens que estaven sols. Algunes famílies han arribat molt tard, just per menjar els panellets ( no han participat de les activitats) i també hi ha hagut una mare, que ha marxat de seguida.
Si tenim en compte que moltes famílies no es coneixien entre elles, hi ha hagut força contacte. Han estat xerrant i fent comentaris, la qual cosa, les educadores han valorat positivament.
Pel que jo he pogut observar, hi havia indicis de les relacions entre alguns nens i la seva mare o el seu pare. Per exemple, feien el mateix, però parlaven poc ( era una mena de "joc paral·lel"), en altres casos, nomes participaven els nens i les mares estaven allà mirant però sense fer res; d' altres cridaven molt... En resum, penso que es una activitat que serveix no només per establir relacions entre les famílies i perquè s' impliquin una mica mes en l' educació dels seus fills, sinó també com a activitat de recollida d' informació de l'entorn familiar dels nens.
6. Observacions.
Segons el calendari de la meva intervenció, la propera "Tarda en família" estarà relacionada amb el treball sobre jocs tradicionals dels seus països d' origen. Per tant, ha estat interessant veure el funcionament d'aquesta activitat de cara a plantejar la següent.
La sessió d'avui, es podria incloure doncs en la primera fase del meu pla de treball
( Observació de les dinàmiques de funcionament) tot i que per dates estigui una mica fora de la planificació ( aquesta fase, acabava inicialment el dia 1 d'octubre).
( Observació de les dinàmiques de funcionament) tot i que per dates estigui una mica fora de la planificació ( aquesta fase, acabava inicialment el dia 1 d'octubre).
No hay comentarios:
Publicar un comentario