jueves, 9 de diciembre de 2010

15. REFLEXIONANT.

1. Identificació de la Sessió: 
Data: 9 de desembre de 2010
Durada: 2h i mitja
LLoc: Centre Obert Centre ( Igualada)
Participants/ Col·laboradors: Nens/es grup grans, educadores i jo.
Destinataris: Nens/es del grup dels grans. 

2. Fites:
-Fer reflexionar als nens/es sobre els seus actes.
- Fer pensar als nens com poden millorar la seva actitud 
- Exposar públicament les reflexions sobre el propi comportament. 
- Aconseguir millorar la convivència i el clima de treball i de joc. 
- Avançar en l'elaboració dels detalls i decoració de Nadal.  

3. Desenvolupament.
En la sessió d'avui, els nens/es a  mida que anaven arribant anaven distribuïnt-se i fent diferents tallers de preparació del Nadal. Aquests tallers eren propostes i per tant la participació era voluntària. Els que no han volgut fer cap taller han estat jugant. Hi ha hagut un parell de nens que han fet deures. 
En la segona part de la sessió, s' ha celebrat el Consell Participatiu, com cada dijous, però amb un ordre del dia extraordinari. Les educadores han començat dient que el comportament del grup dels grans no és l'adequat i que si no millora no podran participar de la festa del darrer dia del trimestre ( Nadal). En aquest moment, una nena ha proposat fer una ronda d' intervencions i que cada nen digués en què podia millorar la seva actitud, i el seu comportament. Llavors han començat a anar dient, què fan bé i què poden millorar i la nena que feia de secretària ho ha anat apuntant.

4. Recursos. 

Materials i jocs del centre obert. Consell Participatiu ( Acta). Conversa/ Reflexions.

5. Avaluació. 
Ha estat molt interessant observar les dificultats que tenien la majoria dels nens per analitzar el seu propi comportament d' una manera objectiva i sincera. Els costa verbalitzar en públic el que creuen que fan bé i el que poden millorar. En concret hi ha hagut un nen que li ha costat moltíssim. Potser li costava reconèixer que el seu comportament no era bo i ha estat molt complicat per ell,  posar-se en evidència públicament.
Intentant fer un exercici d' empatia, he intentat posar-me en el seu lloc i crec que es un exercici de reflexió molt difícil, per a un adult, inclús i per tant, també per ells, però el més complicat és haver-ho de verbalitzar davant de tothom. Per altra banda, considero que pot ser molt útil que els nens d'aquesta edat comencin a aprendre a fer aquest tipus de reflexions. Des del punt de vista psicopedagògic, ha estat una activitat que m' ha portat a fer un aprenentatge i a una anàlisi molt interessants. 

6. Observacions. 
Avui, els nens estaven una mica cansats, després del pont.  Hi ha hagut un parell o tres de famílies que han vingut a buscar els nens molt aviat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario