1. Identificació de la sessió.
Data: 4 de novembre de 2010
Durada: 2h i mitja
Participants/col·laboradors/ destinataris: Grup de nens/es grans, educadores, i jo.
2. Fites.
En aquesta sessió l' objectiu inicial era poder fer la proposta de jocs tradicionals d'arreu del món al grup mitjançant el Consell Participatiu, però s'ha generat un conflicte entre dos nens ( s'han agredit física i verbalment), i n' hi ha hagut dos nens mes que han mostrat actituds poc respectuoses pels altres, en els moments previs a la celebració del Consell i això ha fet que les educadores hagin hagut d' intervenir i modificar el que hi havia previst.
3. Desenvolupament.
S' ha fet un Consell Extraordinari amb un tema únic: Recordar les normes del Centre Obert. Durant aquesta sessió s' ha intentat fer reflexionar als nens sobre com han d'actuar, i sobre com en el cas de no fer-ho bé, es pot intentar sol·lucionar. Bàsicament, se'ls ha intentat fer arribar a la conclusió que els conflictes se solucionen parlant, i posant-se en el lloc de l'altre ( empatia) . Cal fer un esforç per respectar a tothom.
Una de les educadores em comenta una estratègia que ha fet servir consistent en reproduïr les actituds d' un dels nens, com si ella fos el nen i que aquest ho pugui visualitzar en l'altre per adonar-se del que ha fet. Es una manera de millorar l'empatia. "Tu que haguessis fet si haguessis estat jo ( l'educadora)?". Em comenta que aquesta tècnica li han explicat en un curs que està fent i que li ha funcionat força bé.
Un cop han marxat tots els nens, em deixa llegir un informe sobre una coordinació que s' ha fet amb l' Hospital de Dia en relació amb un dels nens del centre obert per tal de que pugui tenir mes informació sobre el que s'està treballant en aquesta família.
4. Recursos.
Tècniques per a aconseguir l'empatia, reflexions sobre les normes al centre obert i sobre les actituds, conversa, anàlisi del que ha passat per part dels mateixos nens i de les educadores. Consell Participatiu extraordinàri. Improvització de la intervenció de les educadores.
5. Avaluació.
Tot i que avui, no he pogut dur a terme la intervenció prevista dins el meu pla de treball, ha estat una sessió molt positiva. He observat una intervenció necessària en un moment donat, modificant la programació en funció de la situació que es genera. Els nens son persones amb unes reaccions imprevisibles, de vegades, i cal incidir quan es produeix la necessitat i no només quan ho programem.
Ha estat molt interessant veure de quina manera l'educadora feia reflexionar als nens i com ha hagut de tallar el Consell de cop, donat que els implicats en el conflicte no escoltaven prou. Han hagut d'estar una estona, en silenci, sense fer res. La resta de nenes han pogut anar a jugar.
M' ha servit molt, per veure diferents tècniques d'intervenció a l' hora de treballar el respecte i l' agressivitat.
6. Observacions.
Amb la tutora, donat que no ha estat possible presentar la proposta avui, hem acordat que ho farem el proper dimarts, tot i que no hi hagi Consell, ja que per qüestions de calendari no podem esperar a la propera setmana.
No hay comentarios:
Publicar un comentario