martes, 16 de noviembre de 2010

9-FASE 3: Aplicació del Programa: A què juguem al meu país?Recull jocs proposats.

1. Identificació de la sessió:
Data: 12 de novembre de 2010
Durada: 2h i mitja.
Lloc: Centre Obert Centre ( Igualada)
Participants/ col·laboradors/destinataris: Nens/es grup dels grans, educadores i jo. 

2. Fites. 
Recollir un llistat de jocs tradicionals de diferents cultures proposats pels nens.
Acordar el calendari de presentació dels diferents jocs. 
Veure si disposem del material necessari. Preparar-lo per la propera sessió

3. Desenvolupament. 
Ha costat una mica que els nens hi fessin aportacions. Cal dir que hi ha molts nens que només venen els dijous, i no havien estat el dia que es va fer la proposta. Els que si que hi eren, la majoria han dit que no s'han recordat de preguntar a casa jocs que hi jugaven els pares al seu país. El nen que havia dit que prepararia el full per apuntar jocs,no ho ha fet a casa i quan se li proposa fer-ho en aquell moment, accepta, tot i que ho fa poc motivat. Una mica forçat  per mi, va explicant la proposta als nens que no la coneixien. 
Finalment, hi ha una nena que apunta un joc. 

4. Recursos.
Llistat. 
Estratègies de motivació 

5. Avaluació. 
En primer lloc, m'adono que quan vaig programar la meva intervenció no vaig tenir en compte que el grup de nens del dimarts no és exactament el mateix dels dijous, i que hi ha força nens/es que no coneixien la proposta. Ha calgut tornar-la a explicar per la qual cosa, s' ha endarrerit tot el procés. 
Per altra banda, avui no estaven gaire motivats per aquest tema. Potser perquè la manera de presentar-ho ha estat improvitzada i no ha anat tan bé com el dia anterior quan es va fer d' una manera més estructurada. 
Una de les nenes que havia apuntat la proposta al llibretó no ha vingut i l'altre nen, estava força esverat i no tenia massa ganes de fer aquesta activitat avui. L' hem hagut de forçar una mica i per tant no ha anat tan bé. 

6. Observacions.
Caldrà endarrerir les presentacions dels jocs. En funció de les propostes que surtin, és possible que haguem de fer nosaltres les propostes de jocs, tot i que els farem creure que ho han escrit altres nens ja que la "idea" era aquesta  i pensem tant la meva tutora com jo, que no volem que s' ho prenguin com una imposició de l'adult, ja que això va en contra de la dinàmica habitual al centre obert.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario