1. Identificació de la sessió:
Data: 9 de novembre de 2010
Durada: 2h i mitja
LLoc: Centre Obert Centre.
Participants/ col·laboradors: Nens/es, educadores del centre obert i jo.
Destinataris: educadores del centre obert i nens del grup del grans.
2. Fites:
- Fer la proposta de presentar diferents jocs tradicionals d'altres països per tal que tothom que vulgui els pugui conèixer.
- Motivar als nens a buscar jocs, preguntant a les famílies, coneguts...
- Explicar com ho farem
- Demanar als nens que pensin si hi voldràn participar.
- Treballar el compromís i la responsabilitat.
3. Desenvolupament.
La proposta no ha durat tota la sessió. En un moment donat, he cridat a tots els nens i hem fet una rotllana. Els hi he dit que donat que en la darrera sessió hi va haver un problema i no vam poder fer el Consell Participatiu, un nen que era un dels que havien escrit la proposta al llibretó, volia explicar-los-hi la "seva" proposta. Ho ha fet molt bé, tot i que tant les educadores, com jo, hem anat dirigint una mica la conversa. A la majoria dels nens els ha semblat bé, excepte, un que no escoltava i que no hem aconseguit que estigues a la rotllana seguint la conversa. Entre els altres, hem acordat, que el nen que feia la proposta prepararia un full per a fer un llistat amb els jocs que es proposa fer, i el nom dels nens que els volen explicar. Un cop fet això, veuríem com ho organitzem. Una de les educadores, la meva tutora, ha demanat als nens qui hi voldria participar, dient que si s' hi apuntaven després ho haurien de fer, però que si no s' hi apuntaven després s' ho perdrien, tot i que no ha forçat en cap moment a ningú. Hi ha hagut un parell de nens que han dubtat, però finalment s' hi han apuntat tots els que hi eren presents, excepte el nen que no era capaç d'estar a la rotllana.
4. Recursos.
Hem fet servir una llista per apuntar qui volia participar d'aquesta activitat. També s' ha fet servir la estratègia de demanar-los un compromís. De cara a la propera sessió necessitem una altra llista per apuntar els jocs.
5. Avaluació.
El nen que feia la proposta, es un nen que té molts problemes pel que fa a les actituds de respecte envers els altres. Genera molts conflictes. En la sessió anterior, vaig intentar que ell fos un dels que fessin la proposta al llibretó i així va ser. Avui, li ha agradat molt, poder explicar ell la proposta als altres. Crec que l' ha fet sentir molt bé, sentir-se el centre d'atenció i per altra banda, li ha servit per demostrar a les educadores i als companys que pot ser una persona molt creativa, amb idees, amb molts recursos, i que quan vol pot ser encantador tot i que penso que potser és una estratègia seva per aconseguir que li puguin deslliurar d' un càstig que està complint. De totes maneres, ha anat bé per tal de poder-li donar també un reforç positiu.
També ha estat interessant veure com la meva tutora els demanava un compromís. Eren lliures de triar si ho volien fer o no, però han d' assumir el que comporta la seva decisió en les properes sessions. Hem aconseguit que la majoria diguessin que si, amb la qual cosa, els que dubtaven s' han afegit a la majoria i això ha fet que aconseguissim el que voliem.
Alguns nens han dit, que preguntarien a casa, a algun amic xinés de l'escola, o fins i tot buscarien a internet jocs per a fer amb tots. També cal que pensin que es necessita per jugar-hi.
Finalment, el nen que presentava la proposta ha demanat si podria preparar la llista a casa, i portar-la dijous. Li hem dit que si.
Esperem que se'n recordi!!!!
6. Observacions.
En aquesta sessió no hi era l'altra nena que va escriure la proposta al llibretó. Ja li explicarem el proper dia.
Felicitats per l'increment de contingut més reflexiu i no tant de descripció.
ResponderEliminarEndevant!